Sup?

1996. je službena godina početaka sup-a kao sportske discipline iako se kroz povijest neki oblik supanja pojavljivao često u raznim krajevima svijeta. Rijetko je to bila razonoda i sport, više se koristilo za prijevoz i ribarenje pa su neki stajali u drvenim uskim čamcima i veslali dok su drugi veslali na dugim uskim deblima, ali sport kao sport počinje 1996. godine kad je započet i razvoj sup daske kao takve.

Sup daske možete naći u svim našim trgovinama. Supovi mogu biti rekreativnog i sportskog karaktera te one na napuhavanje i one koje su krute i rađene od raznih plivajućih materijala. Ono što smatramo kao ulazni korak u svijet supanja bi bila Sup daska na napuhavanje koja je i najpraktičnija ako nemate prostora u automobilu ili putujete nekim drugim prijevozom na more ili neku destinaciju pogodnu za supanje. Sup daske na napuhavanje zauzimaju određeni prostor i na to se morate pripremiti kada planirate putovanje, ali u svaki prosječni prtljažnih uz Sup torbu stane još i ponešto prtljage.

Sup daske na napuhavanje?

Kada bi morali odgovoriti na ovo pitanje, na prvom mjestu je praktičnost koja nam je danas svima važna. Svi želimo brzo i jednostavno ostvariti svoje zamišljene ciljeve jer je vremena malo, a želimo ga što bolje iskoristiti. Sup daska na napuhavanje dolazi u torbi koja sadrži sve potrebno za supanje, od trenutka kada sve izvadite iz torbe do onog kada stojite na dasci i veslate u nekoj mirnoj morskoj uvali ili na nekom obližnjem jezeru. Torba je sportskog tipa, pravokutnog oblika pa se lako smješta u prtljažni prostor. U torbi se nalazi pumpa, sklopivo veslo, sup daska složena u manji paket te vezica za veslo i set za popravak odnosno krpanje supa. U par koraka ćete sve, za svega desetak minuta imati spremno za supanje. Svakako je potrebno pročitati upute prije korištenja te upute za napuhavanje u slaganje supa. Predlažemo da slikate sadržaj u torbi prije nego ga izvadite, jer tako složen sup bi trebao biti i nakon korištenja kako bi stao natrag u torbu. Prilikom napuhavanja supa na plaži vodite računa da krilca koja za vrijeme supanja drže smjer supu budu zaštićena te da ih ne oštetite.

Kako supati?

Prije samih tehnika valja napomenuti da dasku prilikom stavljanja u more morate položiti u dubinu od barem 40ak centimetara, tako da krilca (kormila) ne nasjednu na dno. Obično je bolje dasku okrenuti tako da kormila budu okrenuta prema dubljem moru. Kad ste porinuli dasku, valja se na nju i popeti, obično je lakše iz plitkoga za početak. Sjednete na dasku te se okrenete prema prednjem dijelu daske i lagano odveslajte u dublje. Ako vam je prvi put, nemojte pokušavati stati na dasku dok ste u plitkom jer ako padnete s daske mogli bi se ozlijediti. U dubljem, kleknite i iz klečećeg položaja ustanite na noge. Za početak nemojte odmah zaveslati, probajte prvo održavati ravnotežu. Noge moraju biti blago razdvojene i paralelne s kukovima te koljena blago svinuta. Kralježnica mora biti ravna, nemojte se naginjati prema naprijed u kralježnici i pogled usmjerite prema horizontu. Ravnotežu na dasci održavate u kukovima, ne glavom i rukama. Ako ste dešnjak, desna ruka drži veslo u nižem položaju dok lijeva treba biti na ručki koja se nalazi na kraju vesla. Supovi dolaze s uputama kako i na koji dužinu postaviti veslo prije supanja. Dužina vesla ovisi o vašoj visini pa se dužina obično određuje preko mjerne skale koja se nalazi na veslu.

Ovdje govorimo o podesivim veslima koja dolaze u kompletu kod kupovina supova iz naše ponude. Kada ste stali na daske sa dobro podešenim veslom, probajte se u pravilnoj poziciji okretati u kukovima bez veslanja kako bi osjetili dasku i kako se ponaša prilikom tih pokreta. Kad dobijete osjećaj za gibanje daske, uskladite ga sa svojim gibanjem kukova, i tada je trenutak da pokušate veslati. Ako vam je desna ruka niže na veslu, onda ćete veslati s desne strane daske i veslo otklonite prema prednjem dijelu supa tako što ćete se savinuti u pojasu, ne u glavi i gornjem dijelu leđa. Gornja ruka na veslu radi zaveslaj, donja služi kao graničnik do koje dubine ćete veslo uroniti. Veslo se povlači do stopala, zatim se radi novi zaveslaj. Za svaka četiri ili pet zaveslaja morate promijeniti stranu, kako biste zadržali smjer kojim želite ići. Iako će vam se u početku činiti da veslate rukama, što više budete veslali bit će vam jasnija i tehnika odnosno grupa mišića kojom veslate, nogama, trbušnim i leđnim mišićima. Nakon što se izvještite, moći ćete duže veslati samo na jednoj strani i držati smjer. Supanje je idealan sport za nožne, trbušne i leđne mišiće koji će uslijed redovnog i intenzivnog supanja dobiti lijepi tonus, pogotovo kod rekreativaca koji to još nisu probali.

Gdje supati?

Supati se može jednako na jezerima kao i na moru, može i rijekama, ali predlažemo da se držite stajaćica, pogotovo kao početnik. Važno je da veslo vežete vezicom za nogu kako ne bi otplutalo prilikom padanja dok ste u fazi učenja. Za početak učite i supajte dok je more mirno i bez većih valova jer je znatno lakše i užitak je veći. Nemojte se udaljavati od obale dok niste savladali dobro tehniku. Hrvatska je prepuna odličnih lokacija za supanje na jezerima te na moru duž cijele jadranske obale. Birajte mirnije more, veće uvale i nemojte ići predaleko i preduboko, barem ne u početku. Zabava i uživanje su glavne odlike supanja, mi smo probali, probajte i vi ;).