Gume su jedna od najvažnijih komponenti svakog bicikla. One su jedini kontakt s podlogom. Ako su gume neadekvatne, ostale komponente, kao što su amortizeri i mjenjač, uopće ne dolaze do izražaja.

Rok trajanja

Kao i svaka stvar, biciklističke gume imaju rok trajanja. U tom smislu govorimo o dva čimbenika. Prva je trošenje, a druga je starost. Naravno, upotrebom guma uništavamo njihov profil, što naravno ima značajan utjecaj na prianjanje. Dok starost utječe na kvalitetu same gume. Pravilo je da se gume moraju mijenjati svake dvije sezone, budući da guma postaje zapaljiva i nefleksibilna, te kao takva ne osigurava adekvatno prianjanje na podlogu.

Koji je odgovarajući pritisak u biciklističkim gumama?

Odgovor na ovo pitanje je malo drugačiji, ovisi o vrsti bicikla o kojem govorimo. U načelu, gume na svim biciklima obavljaju funkciju prianjanja i djelomično sudjeluju u ublažavanju vibracija. Kod gradskih bicikala, koji se uglavnom koriste na glatkim urbanim područjima, preporučuje se da gume budu relativno tvrde. Na taj način one također osiguravaju i dobru energetsku učinkovitost. Malo drugačija stvar je kod treking i brdskih bicikala. Treking bicikle često vozimo makadamom. Posebno na suhom makadamu, tvrdo napunjene gume ne nude optimalno prianjanje na podlogu. To se može osjetiti prvenstveno u obliku proklizavanja na zavojima ili kod kočenja. Stoga preporučujemo manji tlak u gumama.

Međutim, na brdskim biciklima je taj problem još veći. Zato većina iskusnih biciklista uvijek pri ruci ima zračnu pumpu. U načelu, kada se biciklisti penju, gume moraju biti čvršće, što omogućuje bolju energetsku učinkovitost. Prije spuštanja, tlak u gumama se blago smanjuje, što omogućuje bolje prianjanje i veću udobnost. Međutim, treba pripaziti da tlak nije prenizak. U tom slučaju može doći do tzv. ispadanje gume s prstena. Osim toga, previše mekane gume više su izloženije mogućim oštećenjima (puknuću).

Profil guma

Profil guma značajno varira, prvenstveno ovisi o vrsti bicikla.

Za gradsku vožnju potreban je relativno glatki profil, koji je prilagođen urbanim područjima.

Treking bicikli su opremljeni s nekoliko profiliranih guma, koje također omogućuju off road vožnju. Također su prikladne gume s takozvanim kombiniranim profilom, koji ima glatki srednji dio i profiliran bočni dio, koji omogućuje više prianjanja u terenskoj vožnji.

Sve zajedno je najsloženije u brdskom biciklizmu. Rekreativni brdski bicikli imaju profil srednje veličine i dimenzionalno su uži. S druge strane ekstrema su bicikli za spust, opremljeni sa širim, većim i robusnijim gumama.. Međutim, učinkoviti kompromis su gume s kojima su opremljeni svestrani brdski bicikli. Njihove gume nude optimalnu kombinaciju udobnosti, prianjanja i energetske učinkovitosti.