Sadržaj

Pročitajte  razloge zbog kojih Milo Pilski,  Intersport  ambasador za biciklizam, voli  voziti.

Milo je aktualni MTB prvak Hrvatske u XCM Maratonu (kategorija Elite) te višestruki prvak Hrvatske u nekoliko MTB Cross Country disciplina. Natječe se na biciklističkim MTB utrkama diljem Hrvatske pa i šire, a osim što bicikl koristi na natjecanjima, također ga koristi i svakodnevno kao prijevozno sredstvo do posla i sredstvo za zabavu i opuštanje nakon stresnog i napornog posla.

1. Jača mišiće

Biciklisti su poznati po lijepo oblikovanim nogama. Nije ni čudo s obzirom da u vožnji rade velike grupe mišića: mišići potkoljenice, mišići prednje i stražnje strane natkoljenice, mišići stražnjice. No osim mišića nogu aktivni su i mišići koji omogućavaju biciklistu zadržati pravilan položaj tijela – trbušni i mišići donjeg dijela leđa. Kako vam rade core mišići, ali i tricepsi na rukama, osobito ćete osjetiti ako se odlučite za vožnju na usponu

2.Sagorijeva kalorije i topi mast

Bicikliranjem se na lagani način vrlo brzo troše kalorije i ovo je jedna od najboljih aktivnosti za skidanje suvišnih kilograma. Osoba koja ima oko 60 kilograma ako vozi  20 – 25 km/h sagorijeva do 480 kalorija u 60 minuta. Ako vozi 25 – 30 km/h do 600 kcal, 30 – 35 km/h do 700 kcal i preko 35 km/h do 950 kcal. Ako to već ne prakticirate, definitivno biste trebali početi odlaziti na posao biciklom. Osim što ćete izbjeći gužvu i živciranje u gradskom prometu, usput ćete mršavjeti i osjećati se bolje i poletnije.

Vrhunska aerobna vježba

Aerobne vježbe karakterizira vrlo umjeren intenzitet te su one prije svega usmjerene na poboljšanje našeg zdravstvenog stanja. Upravo je vožnja biciklom sjajan oblik aerobne tjelovježbe zbog pedaliranja koje poboljšava rad našeg srca i mozga, a sjajno djeluje i na krvožilni sustav. Vožnjom bicikla čovjek u kratko vrijeme troši puno energije (primjerice kad pedalirate uzbrdo), a nakon toga dulje vremena koristi nizak udio energije (kad se primjerice vozite nizbrdo, ili lagano po ravnoj površini). Ovaj tip intervalnog treninga izvrstan je za poticanje metabolizma i balansiranje endokrinog sustava.

4. Podiže raspoloženje i daje energiju

Možda čudno zvuči, ali bicikl je najbolje sredstvo protiv umora i bezvoljnosti. Istraživanja su pokazala da vožnja bicikla podiže razinu energije i raspoloženje te smanjuje umor i osjećaj bezvoljnosti. Naime, bicikliranje potiče vaš mozak da izlučuje neurotransmiter dopamin koji je povezan s energijom. Također potiče izlučivanje endorfina (poznatog i kao hormon sreće) koji poboljšava naše raspoloženje.

5. Smanjuje stres

Vožnja biciklom čini vas sretnijom, zadovoljnijom i još više druželjubivom osobom te odstranjuje svakodnevni stres i depresiju. Osobe koje se redovno bave vožnjom bicikla, opuštenije su i sklonije druženju s prijateljima. Pojedina istraživanja pokazala su kako samo 20 minuta bicikliranja dnevno umanjuje stres za čak 30%, a također poboljšava rad mozga i pridonosi poboljšanju vaše kreativnosti.

6. Vožnja biciklom nije naporna

Naravno ako nije riječ o profesionalnom biciklizmu, vožnja umjerenim tempom do posla ili škole nije nešto što će vas pretjerano iscrpiti. Uz to, vožnja bicikla ne opterećuje zglobove kao što to čini većina drugih sportova. Dok se vozimo na biciklu tijelo je u sjedećem položaju, pa za razliku od trčanja, nema stresa na zglobove nogu, koljena i kralježnicu (i smanjuje se opasnost od ozljeda uzrokovanih prenaprezanjem). No morate pripaziti kako ćete namjestiti/podesiti bicikl.

7. Jača imunitet i poboljšava zdravlje

Zaboravite na razne tablete za očuvanje imuniteta i fokusirajte se na biciklizam, kao recept za dulji život. Umjerena vožnja aktivira stanice koje vas štite od bolesti i raznih upala. Čak i oni koji su bolesni te se muče s astmom ili kroničnim bronhitisom, mogu se baviti biciklizmom. Uz to će im redovna vožnja umanjiti bolove i teškoće koje sa sobom nose navedene bolesti. Srčane bolesti jedan su od sve češćih uzroka smrti u svijetu, a dva najveća rizika su visok tlak i povišeni kolesterol. Znanstveno je dokazano da upravo vožnja bicikla najviše pomaže u snižavanju tlak, kao i kolesterola, a ne treba ni govoriti koliko pridonosi boljoj fizičkoj kondiciji.

8. Anti-aging učinak

Redovna vožnja biciklom djeluje protiv starenja, tvrde brojni znanstvenici, a i sami biciklisti. Povećanje cirkulacije tijekom vožnje, povećava i protok kiseline do površinskih stanica na koži. Na taj se način eliminiraju različiti toksini, pročišćava ten te se pojačava proizvodnja kolagena.

9. Pruža nevjerovatnu slobodu i neovisnost

Biciklom možete ići bilo gdje, kada god poželite. Imate potpunu autonomiju. Nema čekanja skupog i sporog javnog prijevoza ili stajanja u prometu. Biciklom sami kontrolirate brzinu; kasnite li negdje, požurite, a ako imate vremena, lagano vozite i uživajte u pogledu. Svaka vožnja bicikla ujedno je i jedna nova avantura, predivno je ići na neistražena mjesta, nepoznatim putevima, lutati parkovima i zonama grada koje još niste obišli. To je u isto vrijeme uzbudljivo i opuštajuće. Bicikliranjem postajete svjesniji svojeg okruženja, i primjećujete stvari koje inače ne biste.

10. Čuva okoliš i štedi vam novac

Bicikl je definitivno najbolje prijevozno sredstvo. Što više koristite bicikl, manje trošite gorivo i struju. Trošite jedino vlastitu energiju tijela, koja se puni hranom. Bicikl je vozilo budućnosti, o čemu svjedoči i činjenica da veliki broj europskih gradova, kao npr. Hamburg, Berlin ili Amsterdam, polako odmiču automobilske ceste sve dalje od centra grada. Odmakom od javnog prijevoza i automobila, ne štedite samo gorivo, već i sami novac. Osim neke osnovne opreme – svjetlo, lokot, kaciga i biciklistička odjeća, ne treba vam ništa više. Troškovi održavanja (redovnih servisa) na godišnjoj razini rijetko prelaze par stotina kuna, a uvijek možete i sami naučiti popraviti vašeg dvokotačnog ljubimca i pritom još više uštediti. Budući da je bicikliranje izvrsna vježba, možete uštedjeti i članarinu u teretani, ili drugoj sportskoj dvorani.

Osim ovih deset, postoji još niz razloga zašto voziti bicikl, koje bismo vam mogli nabrajati unedogled. Ali nadamo se da vam je ovo bilo dovoljno razloga da konačno počnete pedalirati, ako već niste 😉 A ako još nemate bicikl ili trebate obnoviti vašeg starog dvokotačnog ljubimca, brzo posjetite najbliži Intersport i provjerite ponudu kvalitetnih bicikala i opreme te sretni zapedalirajte u proljeće!

Milo Pilski, Intersport ambasador za biciklizam