Jesen je za mnoge od nas najbolje i najljepše doba godine. Kad se priroda ogrne širokom paletom jesenjih boja, nastanu idealni uvjeti koji su pogodni za raznolike sportske aktivnosti. Stoga ne čudi da je jesen vrijeme mnogih masovnih sportskih događaja.

U jesenskim mjesecima uvjeti za trčanje gotovo su idealni. Za razliku od ljetnih vrućina, jesenske temperature između 10 i 20 Celzijevih stupnjeva daleko su najprikladnije za trčanje. Uz ovaj raspon temperatura, ljudsko se tijelo najbolje osjeća prilikom trčanja dužih ruta.

Idealni uvjeti za sve trkače

Naravno, jesensko trčanje razlikuje se od trkača do trkača. Oni koji će sudjelovati u bilo kojem od ovih navedenih maratona, će se u međuvremenu posvetiti posljednjim pripremama za svoj vrhunac trkačke godine. Oni koji trče više ili manje za svoj gušt, uživat će u prekrasnom krajoliku prirode koji se priprema za zimu. A oni koji već imaju postavljene ciljeve za sljedeću sezonu, polako će početi graditi svoju trkačku bazu. To znači da će imati na rasporedu ne tako brze i srednje duge rute, kako bi pripremili svoj kardiovaskularni sustav i mišiće za napor koji započinje sljedećeg proljeća.

U razdoblju od rujna do studenog, na rasporedu su mnogobrojni maratoni. Na kalendaru se nalaze tri iz najelitnije skupine World Marathon Majors – Berlin, Chicago, New York, kao i Zagrebački maraton koji se tradicionalno održava sredinom listopada.

Jesen je također pravo vrijeme da se učlanite u jednu od poučnih i korisnih radionica trčanja, koje organiziraju brojni stručnjaci, treneri i društva u primorskim mjestima u Hrvatskoj. Tamo ćete se upoznati s nekim novim saznanjima i tajnama. Pored toga, ćete nagomilati neke nove kilometre i izgraditi nova poznanstva. Sigurno ćete upoznati suigrača koji će vam postati sparing partner, s kojim će vas vezati slične sposobnosti, ambicije, motivacija i ciljevi.

Fizička priprema za zimske sportove

Jesen je vrijeme kada i zimski sportski entuzijasti polako počinju odbrojavati do početka nove skijaške sezone. Naravno, oni najentuzijastičniji, svjesni su činjenice da zimu moraju dočekati u dobroj kondiciji. I tako u svoj trening uključuju i nekoliko kilometara trčanja, što će im poslužiti kao osnova za tjelesnu kondiciju, koja će ih učiniti jakim, laganim, okretnim i dinamičnim dok se spuštaju niz bijele padine.

Jesenska oprema za trčanje

Trčanje u jesen je ugodnije zbog umjerenijih temperatura, pri kojima se manje znojimo, i prema tome sagorijevamo manje energije. Istovremeno, jesen je dio godine u kojem se kratke hlače i majice kratkih rukava polako zamjenjuju malo toplijom odjećom. Vrijedi pravilo, da do temperatura od oko 15 celzijevih stupnjeva možemo ustrajati na kratkoj odjeći. Kada se temperatura spusti na oko 10 celzijevih stupnjeva, vrijeme je za tajice i majice dugih rukava. Za jesensko trčanje pogodne su one lakše verzije odjeće za trčanje, koje su izrađene od najsuvremenijih tehničkih materijala, koji se brzo suše i dobro odvajaju vlagu. Ako na trčanje krećemo ranije ujutro, kasno popodne ili čak navečer, tada će nam definitivno dobro doći tanka jakna za trčanje, koja će ujedno biti učinkovita zaštita ako nas iznenadi neka kaplja kiše.

Jesenska obuća za trčanje

Ne volimo dane kada se jesen pretvara u zimu, tada su dani kišovitiji, i vrijeme je vlažnije. U takvim okolnostima ima smisla razmišljati o kupovini  tenisica s vodonepropusnom membranom, koje će nam osigurati suhu unutrašnjost obuće. Ovakva vrsta tenisica posebno će nam dobro doći ako trčimo šumskim stazama, koje u jesenskim mjesecima mogu biti blatne, vlažne i skliske.