Biciklizam

Na test su nam stigli Nakamurini noviteti iz početnog rekreativnog razreda. Vrlo privlačna cijena i dobar dizajn prvi su dojmovi, a više će reći analiza i dojmovi nakon praktičnog dijela.

Radi se o slično opremljenim biciklima s jednom bitnom razlikom – Cougar 5.8 je namijenjen vozačicama, a Catch 5.8 vozačima, pa će se razlikovati po geometrijama i dimenzijama kotača. Muški okvir stoga nudi 29ke, a ženski promjer kotača od 27.5 inča kako bi se bicikl prilagodio konstituciji tijela i drugačijim zahtjevima za ergonomijom. Naravno, potrebna je i nešto veća sila za pokrenuti veći kotač, ali tu već zalazimo u nezahvalno osobno i subjektivno područje, pa to ostavljamo za neku drugu temu. Nakamura bicikli su se s vremenom nametnuli kao logičan izbor kupcima koji kao prvi kriterij gledaju odnos cijene i opreme. I u ovom slučaju za oko prvo ‘zapinje’ cijena od nepunih 3400 kuna, a odmah zatim Deore stražnji mjenjač, koji iskače iz početne rekreativne klase te odmah zatim Tektrove hidraulične kočnice s diskovima.

Tehnikalije

Time je bicikl svakako dobio na atraktivnosti i osigurao ‘status’ među znatiželjnicima, pa promotrimo ostatak opreme i okvir kao bazu. On je izrađen od 6061 aluminijske legure, koja je svojevrstan standard u proizvodnji bicikla, a oznaka DB  ili ‘double butted’ stoji za obradu cijevi tj. zadebljanja na mjestima spojeva. Time se postiže veća čvrstoća dok masa ostaje neosjetno povećana. Okviri su dopadljivo profiliranih cijevi i urednih spojeva, a donja cijev se lijepo sužava prema spoju s pogonskim dijelom. Ženski Cougar ima nešto strmiju gornju cijev kako bi se olakšao pristup i manevriranje, a ne zaboravimo niti manji promjer kotača. Nastavak je Suntourova vilica XCT s hidrauličnim zaključavanjem i ukupnih 100mm hoda. Već spominjani Shimanov Deore stražnji mjenjač s osam stupnjeva prijenosa surađivat će s Tourney prednjim mjenjačem, Altus ručicama i Tourney pogonom s tri zupčanika te davati ukupno 3×8 stupnjeva prijenosa. Bicikli su potpuno isto opremljeni, osim već spomenutih konstrukcijskih razlika, pa im je zajedničko i kočenje hidrauličnim sistemom iz Tektra. Radi se o početnom modelu Auriga s rotorima promjera 180mm i svakako su rijetkost na biciklu ove cijene. Spomenimo još obruče s dvostrukom stijenkom i Joytec disc glavčine, a na njima su gume Deli, manje poznate na ovim prostorima.

Vožnja

Dojmovi iz vožnje od nekoliko vozača i vozačica govore nam o sličnim utiscima, pa ih možemo sumirati. Položaj sjedenja je opušten i udoban što posebno dolazi do izražaja na duljim vožnjama. Okvir omogućuje i agresivniju vožnju uz visok tempo na brdskim stazama, ali zahtjeva prebacivanje težišta bliže prednjem kotaču. Ruke se kod rekreacije ne umaraju i moguće je satima pedalirati bez zamora, a u paketu ide i upravljivost tj. lakoća prednjeg kotača. Hvalimo metalne pedale koje idu uz bicikl. Dobro drže tenisicu jer navikli smo u ovoj klasi boriti se s plastičnim pedalama. Mjenjači dobro surađuju i ne bi trebali stvarati probleme uz redovno održavanje i podešavanje uz nešto više opreza pri korištenju. Stražnji Deore može pretrpjeti i žestoki tempo kao i hidraulične kočnice zavidne snage te dovoljno finoće. Gume dobro drže podlogu na suhim i tvrdim podlogama. Ukoliko s vremenom apetiti porastu i poželite više sporta, a manje rekreacije predlažemo da potražite neku agresivniju gumu s izraženijim ripnama.

Zaključak

Još jednom nam iz Nakamure stižu bicikli s nenadmašnim prosjekom opreme u zadanoj cijeni. Dovoljno je reći da na ova dva MTB-a redovne cijene 3400kn nalazimo brendirane hidraulične kočnice, Deore mjenjač i solidan rekreativni ostatak. Veći promjeri kotača (29” i 27.5”) donose i više akcije unatoč udobnosti, pa možemo zaključiti da Nakamura opet ima nenadmašnu ponudu.