Okruženi vodom sa svih strana… Zvuči kao čista meditacija, zar ne?

Okruženi vodom sa svih strana… Zvuči kao čista meditacija, zar ne? Mora, rijeke i jezera, savršeni su bijeg od ljetnih vrućina. Ima li boljeg osjećaja od onog kad skočiš, zaplivaš ili zaroniš ispod površine vode? Planirate li godišnji odmor na moru ili pored jezera, svakako ne zaboravite ponijeti i rekvizite uz koje će zabava u vodi biti još bolja.

Plivanje

m

Jeste li znali da smo mi ljudi rođeni kao plivači i da su nas kojim slučajem kao bebe ubacili u vodu, instinktivno bismo gledali pod vodom, radili nogama i rukama te zadržavali dah.

Plivanje je jedan od najzdravijih načina kretanja. To je ujedno i jedini način u kojem odmarate vašu kralježnicu od konstantnog pritiska gravitacije. Još ako imate priliku zaplivati u otvorenoj vodi.

Očekujte osjećaj slobode i iskustvo koje ni na koji drugi način nećete doživjeti. A što je najbolje, sve što vam treba je doslovno kupaći kostim, naočale za plivanje i po želji peraje.

Plivate li u moru, okruženi vodom, preporučljivo je prilagoditi se uvjetima u otvorenoj vodi. Valovi, morske struje, hladnoća i ploveći objekti, samo su neke od opasnosti koje vrebaju. Stoga nije na odmet imati vidljivije plivačke rekvizite poput naočala za plivanje, šarenih kupaćih ili kape u boji.

Ako možete birati, plivajte ujutro i navečer kada je more mirnije i kada nećete biti izloženi štetnom djelovanju sunčevih zraka. Držite se obale i ako je moguće plivajte u društvu.

Volite li više hladne rijeke, masažu pod slapićima i istraživanje rječnih rukavaca, nije na odmet imati sa sobom i kratki neopren. Temperatura rijeka naime zna čak i usred ljeta neugodno iznenaditi.

m

Okruženi vodom, čaroban podvodni svijet

Volite li istraživati, pripremite peraje, masku i disalicu! Ronjenje s maskom omogućit će vam promatranje podvodnog života u prirodnom okruženju bez komplicirane opreme i obuke. Uživat ćete u morskim atrakcijama poput riba, grebena i školjaka na dulje vrijeme s relativno malo truda. Ne volite li hladnu vodu, dobro će vam doći i neoprensko odijelo.

Mnogi novi ronioci imaju tendenciju pokušaja kretanja koristeći ruke, kao što bi to činili u bazenu. Ali naše noge, posebno s perajama, višestruko nadmašuju ruke. Dakle, dobar način za uštedu energije je da ruke držimo opuštene uz bok i umjesto toga usredotočimo se na peraje.

Plivanje s perajama dodatno jača mišiće nogu, na čemu će vam tijelo i forma biti zahvalni. Pri tome, ne udarajte prejako, čak je i lagani ritam udaranja perajama dovoljan da vas odvede naprijed. Također, prebrzo kretanje samo znači da ćete propustiti zanimljive znamenitosti, a prejako udaranje i mahanje rukama uplašiti upravo ona stvorenja koja ste došli vidjeti.